Ministerstwo Rozwoju wspiera polską branżę kosmetyczną!

Przemysł kosmetyczny w Polsce wciąż rośnie w siłę i wykazuje duży potencjał do bicia kolejnych rekordów. Ministerstwo Rozwoju aktywnie promuje przedsiębiorców za granicą, zachęca też do udziału w dużych imprezach targowych. Warto, bo sektor #PolishBeauty jest jednym z najważniejszych eksporterów.

W październiku odbędzie się kolejna edycja największych na świecie targów kosmetycznych – WeCosmoprof. Z powodu pandemii koronawirusa ponownie w formule wirtualnej. Ministerstwo Rozwoju finansuje i koordynuje działania w kierunku kompleksowego zaprezentowania branży podczas tej imprezy. Poprzednia edycja targów, która odbyła się w czerwcu (wyłącznie wirtualnie), okazała się dużym sukcesem – wzięło w niej udział 3 tys. wystawców i ponad 40 tys. kupców. Polskę reprezentowało 180 firm, co dało nam piąte miejsce wśród wystawców. Zapisy na nową edycję trwają do 20 września. Dzięki wykupionemu przez ministerstwo pakietowi, można promować swoje produkty na całym świecie, wzmacniać relacje handlowe z kupcami i nawiązywać nowe kontakty.

Pandemia nam nie straszna

Najnowsze dane wskazują, że mimo pandemii eksport kosmetyków z Polski wciąż rośnie. Jak podają wirtualnekosmetyki.pl, Santander Bank Polska oszacował, że w okresie styczeń-kwiecień 2020 r. sprzedaż produktów tej branży za granicę wzrosła o 6,2 proc. Eksperci podkreślają, że branża bardzo szybko zareagowała na zmiany rynkowe oraz wykorzystała nowe możliwości eksportowe, znacząco zwiększając dostawy na trudne rynki, do których wcześniej miała słabszy dostęp. Eksport do Szwecji i Danii wzrósł o 30 proc., a do Szwajcarii aż o 150 proc. Nadwyżka handlowa Polski wzrosła z 1 mld zł w 2004 r. do 6,1 mld zł w 2019 r. Eksport kosmetyków powiększył się w tych latach z 3 mld zł w 2004 r. do 14,8 mld zł w 2020. Szacuje się, że w branży działa ponad 530 producentów, a cały sektor generuje pracę dla ponad 40 tys. osób.

Polskie produkty, wg danych GUS z 2017 r. trafiają do ponad 170 krajów, a wartość eksportu w ostatnich latach rosła średnio o 8 proc. rocznie. Niemal co drugi kosmetyk wyprodukowany w Polsce trafia na eksport.

Szansa dla nowych rynków

Targi WeCosmoprof są bardzo dobrą okazją do zwiększenia zamówień i nawiązania nowych kontaktów handlowych. Dlatego resort rozwoju gorąco namawia polskich producentów do wzięcia w nich udziału i skorzystania z oferty wspólnego zaprezentowania branży. Koordynacją prac zajmuje się firma Berm, która stara się zapewnić Polsce możliwie jak najszerszy pakiet promocyjny. Będzie też prowadzić szereg działań marketingowych wspierających całą branżę i poszczególnych producentów. W ramach targów powstanie specjalna strona internetowa, profile na portalach społecznościowych, katalog produktów, zostanie wysłany newsletter do 40 tys. potencjalnych kupców, będzie szereg działań reklamowych i wydarzeń towarzyszących jak road show, webinary, konferencje, streamingi. Działania marketingowe są na bieżąco koordynowane z ekspertami oraz Polskim Związkiem Przemysłu Kosmetycznego.

Potencjał wzrostu także w Polsce

Wirtualnekosmetyki.pl przypominają także, że wielkość wydatków  na kosmetyki w Polsce w 2018r. średnio 100 euro na jednego mieszkańca, przy średniej unijnej na poziomie 127 euro. Najwyższe średnie uzyskały Norwegia (229 euro/os.), Szwajcaria (220 euro/os.) i Szwecja (194 euro/os.), najniższą Bułgaria (58 euro/os).

Wirtualnekosmetyki.pl przypominają także, że wielkość wydatków na kosmetyki wyniosła w Polsce w 2018 r. średnio 100 euro na jednego mieszkańca, przy średniej unijnej na poziomie 127 euro. Najwyższe średnie uzyskały Norwegia (229 euro/os.), Szwajcaria (220 euro/os.) i Szwecja (194 euro/os.), najniższą Bułgaria (58 euro/os.).

Zajrzyj na #PolishBeauty